Напишете дума/думи за търсене

Тренировки по време на кърмене

Наред с грижите за бебето след раждането, се нареждат и някои чисто лични нужди за майката. Макар и на заден план. Докато кърми, жената няма как да спазва стриктна диета, защото количеството и качеството на приеманата храна е важно за производството на достатъчно мляко.

Затова обаче тренировките са още един начин, по който можем да стегнем тялото си и да върнем предишната фигура, докато кърмим. Вредят ли? Това е един въпрос, който много дами си задават. Притесненията идват от факта, че по време на физически усилия се потим и изхвърляме течности от организма, а именно наличието им в тялото е много важно за образуването на мляко.

Истината е, че тренировките не са вредни, ако приемате достатъчно вода. Хубаво е при физическа активност да увеличите течностите с поне 2 чаши дневно, за да сте сигурна, че не вредите на кърмата си. Друго наложително нещо е да избягвате упражненията, които натоварват гръдната област. В момента бюстът ви е достатъчно напрегнат, за да го травмирате още повече. 

Използвайте специален мек и спортен сутиен, който да придържа добре гърдите ви и да осигурява необходимия комфорт. Не прекалявайте с активността, защото бременността и раждането са стресови периоди, които са изтощили тялото ви. В момента имате нужда от повече възстановяване, отколкото натоварване. Това обаче не означава да се застоявате в едно положение и да измисляте оправдания, за да не стъпвате във фитнеса. Макар и 20-минутни тренировки на ден у дома ще намалят риска от следродилна депресия и ще ви накарат да се чувствате изпълнени с енергия.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ