Напишете дума/думи за търсене

Какво не знаем за следродилната депресия при второ раждане

Следродилната депресия е проблем, който засяга много жени, които са станали майки съвсем скоро.

Няма как със сигурност да предвидите дали вие ще сте една от тях, но все пак има някои рискови фактори.

Ако сте имали следродилна депресия при първото си раждане, съществува 50% риск да я получите отново. Най-добре е да се подготвите за и да се консултирате с психолог предварително. По този начин симптомите няма да ви хванат неподготвена и възстановяването ви ще бъде по-леко.

Шансът депресията ви да се прояви отново зависи от няколко основни неща:

колко предишни епизода на депресия сте имали

историята на депресията в семейството ви

колко тежки са били симптомите на следродилна депресия

при първото ви бебе

настоящите ви стресови фактори

Ето някои важни стъпки, които трябва да предприемете, ако се притеснявате, че състоянието може да ви сполети отново:

Свържете се със специалиста, който ви е помогнал след раждането на първото ви дете (ако има такъв). Ако не, говорете с подкрепящия ви кръг какво може да очакват - партньор, родители, близки и приятели.

Направете план за справяне с депресията, ако тя се прояви отново. Ако е била успешно лекувана с лекарства, може да поискате да обмислите приема на медикаменти веднага след раждането на вашето бебе. Но това е само в случай, че няма да кърмите.

Доказано е, че това значително намалява възможността за повторна поява на следродилна депресия и отхлабва тежестта й, ако рецидивира. Някои жени предпочитат да изчакат, да видят как се чувстват и да започнат да приемат лекарства само ако се появят симптоми. Но колкото по-дълго чакате, толкова по-трудно ще бъде лечението на вашата депресия. Все пак не е желателно да прибягвате с лека ръка до медикаментозно лечение и е редно то да се използва само като най-крайна мярка.

Говорете с партньора си и други близки. Нека хората, които се грижат за вас, знаят какво е помогнало, когато сте страдали от следродилна депресия последния път. Трябва да са запознати също така какво не е помогнало и какво би улеснило нещата, ако се случи отново.

СНИМКИ: Unsplash
СНИМКИ: Unsplash

Създайте план за подкрепа: Кой ще бъде там, за да ви помогне, след като се роди бебето? Възможностите включват вашата майка или свекърва, друг член на семейството, приятел или група близки, медицинска сестра или следродилна дула.

По време на бременността вземете допълнителни предпазни мерки срещу умората и стреса. Уверете се, че почивате, храните се добре (яжте много плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни), спортувайте и се грижете за себе си физически, като избягвате всичко, което ще стресира вашата нервна система.

Задайте граници. Защитете се от прекалена емоционална ангажираност с други хора, както по време на бременността, така и след раждането на бебето. Прекомерното натоварване може да доведе до умора, което ви прави по-уязвими към следродилна депресия, отколкото бихте били, ако мозъкът и тялото ви се отпочинали.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ