Напишете дума/думи за търсене

Детето отказва месо. Как да организирам менюто му?

Много родители се изправят пред проблема детето им da избягва да яде месо. По някаква причина не харесва вкуса му и почти не го вкусва. В този случай трябва да планирате внимателно менюто му, така че то да замества хранителната стойност, която носи месото.

Следете приема на протеини

Макар че не яде месо, трябва да се погрижите детето ви да приема достатъчно протеини. Ако консумира млечни продукти и яйца, сте късметлии. Малчуганът на 3 - 4 години трябва да приема протеин в неголеми количества. На ден са му необходими 2 с.л. извара, около 20 гр. нискомаслено сирене - като моцарела или ½ ч.ч. мляко. Ако не яде млечни продукти, ще ви бъде по-трудно. В такъв случай ще трябва да хапва на ден купичка с ориз или боб. Богати на протеини са още пълнозърнестите храни, ядките, семената и ореховото масло.

Правилна комбинация на продуктите

За разлика от животинските протеини, тези, които се намират във вегетерианските храни, се считат за непълни, защото в тях липсва една или няколко важни аминокиселини. Този проблем се решава лесно – комбинират се няколко различни източници на протеини. Може да направите сандвич с фъстъчено масло и черен хляб или грахова супа с лимецови крекери. Не е нужно да комбинирате няколко вида протеини в едно хранене. Може да ги разделите между обяда и вечерята. Важното е да сте убедени, че децата ви получават необходимото количество протеин всеки ден.

Витамин В12 и желязо

Витамин В12 е важен за детето ви, защото има съществена роля за растежа, развитието му и нервната система. Ако малчуганът хапва млечни продукти и яйца, няма за какво да се притеснявате. Той ще приема витамина чрез тях. В противен случай може да помолите педиатъра си да ви даде рецепта за него. По-сериозен е проблемът с желязото, което основно се намира в месото. Единият вариант е да вземете хранителна добавка, съдържаща желязо. Друг вариант е да добавите определени продукти в менюто му. Такива са варивата, целината, броколите, спанакът, аспержите, гъби шийтаке и други. Най-добре е да ги комбинирате с цитруси. Те са богати на Витамин C. Той подпомага по-бързото и ефективно усвояване на желязото.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ