Напишете дума/думи за търсене

Важно е да следите нивото на холестерол при детето

Холестеролът е восъчно, подобно на мазнини вещество, произведено от черния дроб.

Той помага за изграждането на клетъчните мембрани и се използва за производството на хормони, като естроген и тестостерон, и витамин D.

Повечето родители вероятно не мислят какво означава холестеролът за децата им. Но сърдечните заболявания имат своите корени в най-ранните години. Така че високите нива на холестерол при малчуганите могат да увеличат шансовете за инсулт, като станат възрастни.

Откъде идва холестеролът?

Черният дроб произвежда цели холестерол, от който тялото се нуждае. Но той също така идва от някои от храните, които ядем. Видовете с високо съдържание на наситени мазнини и трансмазнини също могат да увеличат производството на холестерол от черния дроб.

Такива са например:

яйчни жълтъци

месо

домашни птици

морска храна

млечни продукти (включително мляко, сирене и сладолед)

храни от растения, като зеленчуци, плодове и зърнени храни, не съдържат холестерол

Какви са видовете холестерол?

Холестеролът в кръвта не преминава самостоятелно през тялото. Той се комбинира с протеини, за да пътува през кръвния поток. Холестеролът и протеинът, пътуващи заедно, се наричат ??липопротеини. Липопротеините с ниска плътност и липопротеините с висока плътност са липопротеините, за които повечето от нас са чували.

Тези с ниска плътност или „лошият холестерол“ могат да се натрупват по стените на артериите. Те, заедно с други вещества в кръвта, образуват плака. Натрупването на плака може да направи кръвоносните съдове по-твърди, по-тесни или блокирани. Тя улеснява образуването на кръвни съсиреци. Те от своя страна блокират стеснената артерия и могат да причинят сърдечен удар или инсулт.

Атеросклерозата или втвърдяването на артериите също води до намален приток на кръв към жизненоважни органи, включително мозъка, червата и бъбреците. Липопротеините с висока плътност пренасят холестерола от артериите и обратно към черния дроб. В черния дроб той се разгражда и отстранява от тялото.

Какво причинява висок холестерол?

Три основни неща допринасят за високите нива на холестерола:

диета: диета с високо съдържание на мазнини, особено наситени мазнини и трансмазнини

наследственост: родител или близък член на семейството с висок холестерол

затлъстяване: нездравословна диета и липса на упражнения

Хората, които са физически активни, ядат здравословни храни, нямат фамилна анамнеза за висок холестерол или сърдечни заболявания и не са с наднормено тегло, е по-малко вероятно да имат високи нива.

Как се диагностицира висок холестерол?

Всички деца трябва да проверяват холестерола си, когато са между 9 и 11 години и отново, когато са между 17 и 21.

Деца над 2 години трябва да бъдат тествани, ако:

имат родител или близък роднина с по-висок холестерол

имат фамилна анамнеза за сърдечно-съдови заболявания преди 55-годишна възраст при мъжете и 65-годишна възраст при жените

са с наднормено тегло или затлъстяване

имате диабет, високо кръвно налягане или пушите цигари

Вашият лекар може да назначи кръвен тест, за да провери холестерола на детето. Може да се наложи да гладува в продължение на 12 часа преди теста.

СНИМКИ: Unplash
СНИМКИ: Unplash

Как се лекува висок холестерол?

Ако детето ви има висок холестерол, лекарят ще ви насочи към диетолог. Целите са да:

намали мазнините (особено наситените мазнини и трансмазнините) и холестерола в диетата

увеличи физическите упражнения

отслабне, ако е необходимо

Докторът вероятно ще направи отново проверка на холестерола 3-6 месеца след промените в начина на живот.

Ето и 5 начина да помогнете да поддържате холестерола в семейството си под контрол:

Сервирайте здравословна за сърцето диета, включваща:

- зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни

- постно месо и птиче месо, риба, ядки, боб и соеви продукти

- обезмаслено или нискомаслено мляко и млечни продукти

- здравословни мазнини, като тези в рибата, ядките и растителните масла

Ограничете напитките и храните с добавени захари.

Прочетете етикетите с хранителни факти, за да можете да ограничите холестерола и наситените мазнини и трансмазнините.

Насърчавайте физическата активност. Децата и тийнейджърите трябва да бъдат физически активни поне 60 минути на ден.

Помогнете на малчуганите си да поддържат здравословно тегло.

Важно е здравословният живот да бъде семейно усилие. Стъпките, които предприемате, за да подобрите начина на живот в дома си, ще имат положителен ефект върху здравето на вашите близки сега и вбъдеще.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ