Напишете дума/думи за търсене

8 техники за релаксация, подходящи за деца

Дори малките деца могат да се отпуснат и съсредоточат, ако използвате движение и звук, за да направите релаксиращия момент интересен. Също така е полезно, ако можете самите вие да сте ролеви модел, управлявайки стреса конструктивно.

Опитайте следващите техники с малчугана:

Нека е забавно

Не забравяйте да представите практиките за релаксация като полезен инструмент, а не като наказание. Използвайте въображението си, за да остане то ангажирано.

Бъдете кратки

Само една минута медитация в седнало положение на ден може да бъде постижение за дете в предучилищна възраст. Нека това е първата ви цел. Когато я постигнете, планирайте още успокояващи и съвместни дейности, с които да поддържате интереса на малчугана.

Практикувайте дълбоко дишане

Фокусирането върху дишането е отлична отправна точка за всяка възраст. Помолете детето си да си представи как напълва стомаха и гърдите си с въздух и след това го пуска като балон. Поемането на пет бавни дълбоки вдишвания ще свърши работа. Правилната техника е да вдишвате и издишвате дълбоко през носа и навън. Уведомете детето, че тази техника може да се прави навсякъде, когато се чувства стресирано.

Пуснете музика

Вашето дете има ли любими песни? Редувайте се да пеете различни части от тях и се забавлявайте на момента. Това ще помогне и на двама ви да се отпуснете и да си прекарате добре.

Разходете се

Можете също да медитирате или да оценявате заобикалящата ви среда, докато се движите. Отидете в парка заедно и идентифицирайте колкото се може повече различни видове цветя. Направете им снимка и ги опишете. Да събирате паднали листа също е чудесна идея. Те са много оригинално средство за изпълнение на различни арт проекти, когато са залепени върху лист.

Практикувайте разтягане

Демонстрирайте на детето как да прави следното упражнение за разтягане: въртете главата си по часовиниковата стрелка и обратно. След това от едната страна на другата и отпред назад и обратно. Тази техника помага за облекчаване на напрежението във врата, увеличавайки притока на кръв към мозъка, което е естествен и лесен начин за релаксация.

Насърчавайте детето си да се усмихва, когато е възможно

Доказано е, че усмивката помага да се отпуснете и подмладите тялото си. Обяснете на детето си, че усмивката ще му помогне да се почувства по-добре, защото освобождава химикали в телата му, които го карат да се чувства щастливо. Тя може дори да помогне за понижаване на сърдечната честота и кръвното налягане.

СНИМКИ: Unsplash
СНИМКИ: Unsplash

Смейте се

Смехът е моментално средство за облекчаване на стреса. Използвайте хумор, за да можете вие и вашето дете да се забавлявате и да сте енергични. Разкажете забавна шега или история, изиграйте игра или изпейте глупава песен, докато шофирате. Гледайте хумористични видеоклипове, подходящи за възрастта. Насърчаването на смеха във вашия дом ще създаде спокойна среда, на която всички ще се насладите.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ