Напишете дума/думи за търсене

Какво да хапва бременната?

Свикнали сме да чуваме, че бременната жена трябва да яде като за двама

Бабите ни силно да подкрепяли това вярване, но тогава яденето за двама е имало доста по-безвредни храни от сегашните пакетирани сладки, трансмазнини и палмово масло. Също така зеленчуците и плодовете са били с ясен произход. Хубаво е всяка бременна дама да потърси услугите на диетолог или сама да проучи какви храни е добре да приема по време на деветте месеца – които са полезни за нея и бебето, и от които няма да качи килограми, които да сваля с години.

Определено най-важни са плодовете и зеленчуците. Те съдържат витамини и минерали, които дават енергия, регулират метаболизма, който по време на бременността търпи негативни промени, а също – подобряват кръвното налягане, което също дава отклонения през този период. Най-препоръчителните са: домат, ябълки, моркови, банан и кайсии, Подбирайте видове, които се срещат по нашите географски ширини и, по възможност, са отгледани у нас, а не са вносни, защото не се знае колко пресни са всъщност и дали не съдържат вредни вещества.

През второто тримесечие е важен приемът на млечни продукти. В този период се формират костите на бебето и то има нужда от повече калций. Може да са приемат: сирене, извара, кисело мляко. Избягвайте прясното мляко, но ако ви се пийва, поне намалете дозите, за да не се отрази на кожата ви.

Дойде ред на месните храни. Сред тях, естествено, най-полезна е рибата и то морската. В треската, например, се съдържа богато количество Омега-3 мастни киселини и ценни протеини. Важно е, също така, да бъде сготвена, а не пържена. Относно противоречивото червено месо – то е богато на желязо, а пилешкото съдържа протеини. Купувайте пресни яйца и не прекалявайте с тях, а като ги приготвяте, е важно да са твърдо сварени.

Друго важно правило е да консумирате пълнозърнести храни вместо техните вкусни еквиваленти. Например – хляб, паста и сладки изкушения. Те могат да бъдат приготвени с пълнозърнесто брашно и мюсли. Зърнените храни също са изключително полезни за стомаха и дават необходимата по време на бременностт енергия. Спокойно можете да консумирате ориз, боб, леща, булгур, грах и елда. И на последно място, но не и по важност – пийте много вода!

СНИМКИ: Unsplash
СНИМКИ: Unsplash

За нормално се счита приемането на около 1 литър и половина – 2 на ден. Но по време на деветте месеца се налага известно увеличаване на течностите. Това е необходимо заради повишеното количество кръв в тялото на майката, необходимо за изхранването на плода с полезни вещества и кислород. В това количество могат да влязат и плодови, зеленчукови сокове, прясно мляко, чайове. Важно е бъдещите майки да знаят, че не трябва да пият само сокове и подсладен чай, защото така увеличават излишно приема на празни калории, пък и жаждата им няма да бъде утолена.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ