Напишете дума/думи за търсене

Спете на лявата страна, за да облекчите отеклите глезени през бременността

Коремът ви няма да е единственото нещо, което ще расте по време на бременността. Цялото ви тяло леко ще се подуе, като това ще се отрази най-много върху глезените и стъпала ви заради силата на гравитацията. Отокът е различен. По-осезаемо се усеща вечер и в по-топлите часове на деня.

Кога се появява?

Приблизително ¾ от бременните жени се оплакват от подути глезени и стъпала. Този проблем се появява от около 22-ата – 27-ата седмица и продължава до самото раждане.

Какви са причините?

Отокът се появява в следствие на увеличените телесни течности, които вече подхранват не само вашия организъм, но и този на нероденото ви бебе. Те се натрупват в тъканите, като в резултат увеличават притока на кръв и налягане в долните ви крайници, а понякога и в ръцете ви.

Как да спрете подуването през бременността?

1. Избягвайте дългите периоди, в които сте седнали или стоите прави. Дори да ви се налага да сте на крак цял ден, на всеки 30 минути отделете 5, в които да си починете. Ако работата ви е на бюро, поне веднъж на всеки час си направете няколко минутна разходка из офиса.

2. Ако е възможно повдигнете краката си, докато седите.

3. Спете на лявото си рамо. По този начин стимулирате работата на бъбреците си, които премахват ненужните отпадъци в организма и намаляват отока в глезените и стъпалата.

4. Бъдете физически активни. Когато можете, правете разходки в парка. По този начин поддържате кръвообръщението и намалявате шанса от събиране на течности на едно място в тялото. Още по-добре е, ако лекарят ви ви позволи да отидете на клас по плуване.

5. Не носете стегнати еластични чорапи. Все пак вашата цел е да оставите кръвта и течностите в тялото ви да се движат възможно най-свободно.

6. Изберете си удобни обувки. Когато чакате дете, ще трябва да забравите за високите токчета. Вместо тях носете по-често отропедични обувки, които не само ще се отразят добре на краката, но и на гърба по време на бременността. В дома си заложете на удобните и меки чехли.

7. Пийте много вода, препоръчително от 8 до 10 чаши на ден. По този начин ще помогнете на тялото си да изхвърли излишния натрий и други ненужни елементи, благодарение на което ще сведете подуването до минимум.

8. Не прекалявайте със солта, защото тя задържа течностите в организма ви.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ