Напишете дума/думи за търсене

Какво трябва да знаете за лятното захранване

Изключително важно е, когато предлагате нови храни, детето да е напълно здраво.

Стомашно-чревните инфекции, типични за топлия сезон, са много неприятни. Ако сте преминали през нещо подобно, е добре да отложите или спрете захранването за няколко седмици (2-3 – по препоръка на педиатъра). Ето какво още е хубаво да знаете.

В жегите апетитът значително намалява. Възможно е детето да ви изглежда „злоядо“ и да не проявява особен интерес към твърдата храна. Ако е така, не забравяйте, че захранването е процес на запознаване с нови вкусове, а не задължителен стремеж към изяждане на определени количества.

Лятото е сезон, през който запознаването с нови плодове спокойно може да стане под формата на сок - череши, пъпеш, диня, боровинки. Разбира се - в малки количества.

Бъдете изключително внимателни, когато предлагате месо и месни продукти. Ако давате домашно приготвени, то те трябва да бъдат много добре термично обработени - варени или печени. Ако изберете готови месни пюрета, стриктно изпълнявайте инструкциите, описани на бурканчето за съхранението им.

Въпреки разнообразието на пресни плодове и зеленчуци, избягвайте да ги предлагате сурови, ако детето все още не е навършило 8 месеца.

СНИМКИ: Unsplash
СНИМКИ: Unsplash

Не изпадайте в крайности. Тъй като разнообразието от плодове е изключително голямо, е много лесно да се изкушите да ги предлагате в по-големи количества. Това обаче може да доведе до по-чести и по-редки като консистенция, с променящ се цвят изпражнения. Затова е важно да редувате разхлабващи със затягащи храни или директно да ги комбинирате. Например ябълково пюре към оризова или царевична каша. Или няколко лъжички сок от череши след обедно хранене с картофи и моркови. Вариантите са неизброими. Важно е детето да се чувства добре и да му харесва да опитва нови вкусове.

Отложете въвеждането на жълтък за есента.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ