Напишете дума/думи за търсене

Има ли детето ми забавяне в развитието?

Закъснението в развитието може да бъде симптом на по-сериозно състояние, като спина бифида, церебрална парализа или аутизъм.

Но забавянето може просто да означава, че детето ви се нуждае от още няколко седмици или месеци, за да настигне връстниците си.

Някои малчугани имат закъснение в определена област, като ходене, докато останалите им умения продължават да се развиват по план или предсрочно. Ако това е така във вашия случай, може просто да означава, че детето се концентрира толкова силно върху разбирането на думите и говоренето, че мозъкът му е изместил ходенето на заден план за момента и ще работи върху това отново, когато е готов.

Въпреки че не е необичайно подрастващите да пропускат определени етапи - уменията, като ходене, обикновено се случват в рамките на конкретен възрастов диапазон. Ако сте загрижени, или пък случайно видите предупредителни признаци за забавяне, уведомете педиатъра. Освен това следете езиковото развитие. Много неща могат да причинят забавяне на говора, включително увреждане на слуха или проблем с мозъка или централната нервна система.

Проблем с ларинкса, гърлото, устната или носната кухина също могат да са причина. Важно е рано да откриете езиковото забавяне или проблем със слуха, за да може да бъде диагностициран и лекуван възможно най-скоро. Ако малчуганът не говори поне 15 думи до навършване на 18 месеца или не използва изречения от две думи до 2-годишна възраст, обадете се на лекаря му.

Ако има забавяне на речта, но лекарят казва, че изглежда няма проблем, може да ви помогне да си напомните, че графикът за нормално развитие е широк и всяко дете среща малки препятствия по пътя. Закъсненията в тази област са често срещани и може да означават, че отрочето ви просто се нуждае от повече практика да общува с вас или с други хора.

Този тип забавяне може да се разреши самостоятелно или с малко допълнително обучение от членове на семейството.
Насърчавайте езиковото развитие на детето си по всеки възможен начин. Посочете предмети в книгите и го помолете да ги назове или пейте с него в рими песни, когато сте в колата или на разходка. Говорете му колкото можете повече с нормален, равномерен тон. Моделирането на правилна реч е най-важната помощ, която да му дадете.

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ